VÄLJ DITT DRIVHUS

Stanna kvar på Drivhuset Norden
Norden
SV

Verktyg Loopa & Tookig

Här hittar du flera olika verktyg som kan hjälpa dig att lyckas med värdeskapande, idéutveckling och ditt ledarskap i osäkra projekt eller processer (Tookigt ledarskap).

Hållbar Business Model Canvas

Business Model Canvas är en affärsmodell som beskriver din verksamhet i olika delar. Här har vi dessutom kopplat på viktiga hållbarhetsdimensioner!

Läs mer (pdf)

Empatikartan

Ett verktyg som hjälper dig att få en djupare och mer personlig förståelse av kunden. Vad känner, säger, tänker och gör dina kunder?

Läs mer (pdf)

Känslo-berg-och-dal-banan

Så här ser verkligheten ut i en målsökande och tookig process. Var någonstans befinner du dig?

Läs mer (pdf)

Känslozoner

Här är en enkel visualisering av vilka känslozoner som finns och hur man kan använda sig av dem i sitt ledarskap i tookiga projekt och processer.

Läs mer (pdf)

Kundresan

Kundens upplevelse av ditt erbjudande som en resa genom interaktioner och över tid. Syftet är att förstå hur upplevelsen av en produkt/tjänst påverkar din kund och ditt varumärke – vilka kundvärden du skapar eller saknar.

Läs mer (pdf)

Lean Canvas

En mall som bygger på den populära Lean Startup-metodiken som går ut på att snabbt få igång och testa en affärsidé för att se om den håller, är lönsam och genomförbar. Få en översikt av din affärsplan på en enda sida och se snabbt vilka möjligheter som finns.

Läs mer (pdf)

Möjlighetskartan

Vad har just du för kompetenser och möjligheter när det gäller företagande? Identifiera vad du tycker är roligt, vad du är bra på och inom vilket område du skulle behöva ta hjälp av någon.

Läs mer (pdf)

Partnerkartan

Den här mallen hjälper dig att lista dina möjliga partners, hur ni skulle kunna samarbeta, vad ni har för resurser och varför ni skulle vilja bli partners.

Läs mer (pdf)

Tookig Canvas

TOOKIG är Drivhusets ledarskapsmetod där vi väljer oprövade vägar och siktar mot nya okända lösningar. Det här verktyget hjälper dig att värdera de olika delarna av ett projekt eller uppdrag.

Läs mer (pdf)

Värdeskaparen

I den här modellen möts dina produkter och tjänster – och kundens problem och önskningar.

Läs mer (pdf)

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Genom att prenumerera med din e-postadress accepterar du vilkoren i vår integritetspolicy och accepterar att Drivhuset kommer att skicka dig relevanta nyhetsbrev.