NOTIS: Digitala idéer på frammarsch

Nyhet 11 jul 2016 Skrivet av: Victoria Österberg

Vad händer om man låter drivna entreprenörer ta tag i sina digitala idéer på heltid, förser dem med nya verktyg och låter dem jobba hårt under fyra veckor? Det har Digitalisera Mera tagit reda på. Resultatet – över förväntan!

I fredags gick deltagarna i Digitalisera Mera i mål. Efter fyra intensiva veckor av idéutveckling är det nu dags för deltagarna att fortsätta accelerera på egen hand, självklart med ett fortsatt stöd från Drivhuset för de som önskar.

Under de fyra veckorna har deltagarna fått vända och vrida på sina idéer, samtidigt som det arbetats hårt för att få det tekniska bitarna på plats. För många av deltagarna har de här fyra veckorna inneburit att gå från idé till prototyp, för andra har det handlat om att vässa på finesserna och göra sin plattform redo för lansering. Men en sak är gemensamt för alla deltagare – det har hänt otroligt mycket på kort tid!

– Jag hade höga förväntningar på Digitalisera Mera. Innan det drog igång så förväntade jag mig att möta ett gäng drivna människor med en vilja att förverkliga sina affärsidéer. Jag hoppades att jag skulle få möjlighet dela med mig av mina egna erfarenheter som digital entreprenör och bolla olika möjligheter med deltagarna. Under de här fyra veckorna har mina förväntningar uppfyllts med råge! Deltagarna har varit driftiga, nyfikna, påhittiga och professionella när de jobbat - kämpat - med sina idéer. Det har varit imponerande och inspirerande att se hur digitala produkter, affärsmodeller och affärsplaner har tagit form. Deltagarna har tänkt, testat, förändrat och förbättrat i ett rasande tempo, säger Martin Hamilton, affärsutvecklare hos Drivhuset.

Läs mer om vad deltagarna själva tycker om sina fyra veckor hos Drivhuset i deras blogginlägg.

Daniela Melin

Felicia Provender

Zakarias Andersson Frisck

Anton Höij

Alexander Kinde & Tobias Hassqvist

Joel Jonsson