NOTIS: De utvecklar sina idéer med Loopa-metoden

Nyhet 23 mar 2016 Skrivet av: Victoria Österberg

Nu har startskottet gått för entreprenörerna i vårens Loopa-utbildning. Under utbildningens första träffar har det bjudits på givande diskussioner varvat med teoretisk- och praktisk vägledning från Per Kilman, utbildningsansvarig på Drivhuset i Karlstad. 

Deltagarna som alla är i olika stadier av sitt företagande har självklart olika förväntningar och mål. Men alla håller med om att det är värdefullt med guidning genom uppstartsprocessen, men också att få möjlighet att bolla sina idéer med andra nya entreprenörer.  

-        Det känns bra att få stöd och hjälp att nyansera sina frågeställningar och bredda sitt perspektiv. Man blir ju liksom lite insnöad i sitt eget, säger Julia Henriksson, en av vårens åtta Loopa-deltagare.  

Per Kilman själv säger att det är ett skönt gäng och tycker det ska bli kul att se- och vara en del i deras utveckling. I tisdags gästades gruppen också av Viktor Isaksen, grundare av Aifi stackable speakers. Han tipsade deltagarna om hur man på bästa sätt bygger upp en pitch för att sälja in sin produkt.

 

Det här är Loopa-metoden

LOOPA är Drivhusets återkommande affärsutvecklingsutbildning som kan appliceras på både kommersiella och ickekommersiella idéer. Den innefattar hur man genererar fram nya idéer, hur man hittar sitt kundsegment och paketerar sitt erbjudande för att hitta sin plats på marknaden.  

 

Text: Marie Brunzell